بعضی از متداول ترین موتورهای دیزلی
کامینز CUMMINS | کاترپیلار CATERPILLAR | ولوو VOLVO | پرکینز PERKINS | ام تی یو MYU | جی ام GM | دوسان DOOSAN | میتسوبیشی MITSUBISHI
استمفورد STAMFORD | مارلی MARELLI | مک آلته MECC ALTE
بعضی از کمپانی های معروف کوپله کننده دیزل ژنراتور:
کمپانی کامینزپاور CUMMINS POWER انگلستان | الکوز (الکاز) ELCOS ایتالیا |تکنوژن TECHNO GEN ایتالیا | کاترپیلار CATERPILLAR امریکا | ام تی یو MTU المان
نیروگاه های جزیره ای :
یک یا چند دیزل ژنراتور که بدون اتصال به شبکه برق عمل میکند در اصطلاح در وضعیت جزیره عمل میکنند که ویژگیهای چند ژنراتور موازی که مزایای استفاده از افزونگی و بهره وری بهتر در بارهای جزئی را دارند، فراهم میکند. این پلنت، ژنراتور را بصورت آنلاین قرار میدهد و غیرفعال کردن بستگی به سیستم و زمان معین دارد.
ژنراتورها میتوانند از طریق پردازش همزمان بصورت الکتریکی بهم متصل شوند. این همزمانی شامل ولتاژ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سیستم است. از دست رفتن همزمانی پیش از اتصال میتواند باعث یک اتصال کوتاه جریان بالا و یا ساییدگی و پاره گی در ژنراتور و یا تابلو برق آن شود. فرایند همزمانسازی میتواند بصورت خودکار بوسیله یک ماژول سنکرون ساز خودکار انجام گیرد. همزمانساز خودکار ولتاژ، فرکانس و پارامترهای فاز و ولتاژهای باسبار زمانیکه سرعت توسط موتور یا ECM (ماژول کنترل موتور) تنظیم میشود را از ژنراتور میخواند. یک ديزل ژنراتور بار بیشتری میگیرد هنگامی که سوخت برای احتراق در سیستم افزایش مییابد و بار کم خواهد شد اگر تامین سوخت کاهش یابد.
بصورت ایده آل موتورهای دیزل باید در حداقل %30 تا %75 ماکزیمم بار خود راهاندازی شوند.