دو نمونه استارت آپ موفق در زمینه استفاده از محصولات بازیافتی
اولین مورد Preza، یک استارت آپ برزیلی است که پیشنهاد اصلی آن، تبدیل زباله های صنعتی به لوازم جانبی مد است. محصول اصلی Preza ، یک عینک آفتابی طراح ساخته شده از زباله های چوب از صنعت مبلمان لوکس محلی است. شیوه های ایجاد ارزش آن ها نشان دهنده استفاده از عوامل گیاهی و بازیافتی است، چرا که تمام مواد اولیه و ورودی های تولید به طور کامل سازگار با محیط زیست هستند (به عنوان مثال رزین های بدون حلال از گیاهان برزیل استخراج می شوند). مد آهسته همچنین یکی از مولفه های مهم گزاره ارزش Preza می باشد: با تکیه بر فرایندهای تولید و پرورش دشوار و وقت گیر با استفاده از مواد خام منحصر به فرد بدون نقاشی یا تکمیل اضافی، هر محصول منحصر به فرد است و شماره شناسایی را دریافت می کند. Preza یک شبکه ارزشمند از شرکای اصلی را با همان اصول پایداری که شرکت را هدایت می کند، ساخته است. در واقع، همکاری برای ایجاد کانال های توزیع ضروری است. در حالی که شرکت کانال تجارت الکترونیک خود را مدیریت می کند، مشارکت کلیدی با فروشگاه های لوکس یک شبکه توزیع برای فروش مستقیم فراهم می کند. اخیرا شرکت سعی کرده است مکانهای جدیدی را برای ایجاد درآمد از طریق ترویج یک پیشنهاد ارزش دوم که مشتریان شرکت را هدف قرار داده است، بررسی کند. به جای عینک آفتابی چوبی، Preza ظرفیت های اصلی خود را در طراحی و تخصص فنی در بازیافت زباله های چوب برای ایجاد هدایای شرکت های بزرگ که مایل به ترویج استفاده از مواد بازیافتی هستند،هدایت کرده است.
یکی دیگر از موارد برزیلی شرکت Revoada، یک استارت آپ مد است که استفاده ترکیبی از عواملی مانند بازیافت، منابع محلی، همکاری و تجارت منصفانه را نشان می دهد. گزاره نوآورانه آن شامل تولید کوله پشتی، کیف پول و کیف های دستی با استفاده از لوله های داخلی تایر های بزرگ خودرو و چتر های رها شده به عنوان جایگزین چرم و نایلون است. Revoada باید یک شبکه تامین کننده را از ابتدا ایجاد کند؛ چرا که این موارد در مراکز بازیافت برزیل مرتب نشده بودند. تجارت عادلانه با پرداخت هزینه این مواد معادل گران ترین مواد فروخته شده توسط مراکز بازیافت تحقق می یابد. مدل کسب و کار Revoada در 4 سال گذشته سه بار نوآوری شده است. در ابتدا، مصرف کنندگان فردی به طور مستقیم (تجارت الکترونیک) و غیر مستقیم (همکاری با فروشگاه های جایگزین مد) مورد هدف قرار گرفتند. هزينه هاي بالا در پيش بيني موجودي و درگيري ضعيف فروشگاه هاي شركت در ارتقاء ارزش پايدار محصولات، منجر به تغيير اوليه مدل کسب و کار شد كه به B2B تبديل شد. این پیشنهاد دوم ارزش بر اساس تولید محصولات سبز برای مشتریان شرکتی بود که مایل بودند مارک های خود را با پایداری مرتبط کنند. موفقیت این مدل، ظرفیت تولید Revoada را گسترش داد امروز، شرکت دوباره تلاش می کند. این شرکت با موفقیت یک مدل crowdfunding را برای فروش مستقیم تجارت الکترونیک، محدود کردن تولید به حداقل اندازه سفارش و یک مدل مشاوره برای مشتریان شرکت های تجاری، مورد آزمایش قرار داد. گزاره ارزش شرکت-مشتری شامل ارائه خدمات براساس تخصص شرکت با طراحی و توسعه محصول سبز برای شرکت هایی است که می خواهند ابتکارات و عوامل پایدار خود را ایجاد کنند. مدل کسب و کار Colibrii، پرونده سوم برزیلی، شبیه به Revoada است، که کوله پشتی و کیف پول را با استفاده از ضایعات نساجی به عنوان مواد اولیه تولید می کند. تولید برون سپاری شده است به صنعتگران محلی، و نمونه ای از چگونگی استفاده از منابع محلی و تجارت عادلانه در استارت آپ مد را ایجاد کرده است.